Óráinkról általában

Mielőtt kifejtenénk, hogy mire számíthat az, aki nálunk egy jógaórán vesz részt, tisztáznunk kell egy apró félreértést. Amit mi legtöbben jóga néven ismerünk,  pontosabban amit egy jógastúdióba ellátogatva jóga néven csinálunk, az valójában "csak" ászanagyakorlás némi pránajámával fűszerezve. És mint ilyen, a hatha jóga része. A köztudatban az a téves elképzeés terjedt el, hogy a hatha egy olyan stílus, mely statikus, és hosszan kitartott ászanákból épül fel, ezáltal elkülönül a dinamikusabb irányzatoktól. Valójában azonban a hatha jóga nem az ászanagyakorlás egyik külön irányzata, mint pl. az Astanga vinyásza jóga, a Yin jóga, gerincjóga, stb. Hanem az előbb felsoroltak (és a jógastúdiók kínálatában szereplő összes többi "mozgásalapú" jóga) mindegyike hatha jóga. 

A hatha jóga pedig egy olyan rendszer, melynek 4 lépcsőfoka van, a jáma, nijáma, ászana és pránajáma. A jámák és nijámák olyan erkölcsi irányelvek, melyeket a jóga gyakorlójának javasolt betartani, ha a hatha jóga ösvényén végig szeretne haladni. Erről bővebben számos helyen találhattok információt, ezért nem is részletezem tovább. 

Az alábbiakban pedig az órarendünkben található különféle órákról találtok leírást, de ahogy a mondás tartja "a puding próbája az evés", tehát legjobb, ha kipróbáljátok az órákat.

Kezdő jóga

A kezdő jógaórákon olyan ászanákat gyakorlunk, melyek kezdők, illetve idősek számára is viszonylag könnyen kivitelezhetőek. Ha pedig mégis gondot okozna valakinek valamelyik testhelyzet, akkor különféle eszközök (jógatégla, heveder) segítségével, vagy módosított pózzal segítünk a helyzeten.

A legfőbb szempont az, hogy a csoport minden tagja számára követhető legyen az óra, és a lehető legtöbb póz kivitelezhető legyen.

Egy kezdő órán előfordulhat az is, hogy az óra menete kicsit megakad annak érdekében, hogy mindenki tartani tudja a lépést. Nagyon fontos tehát, hogy aki ezt az óratípust választja, az legyen türelmes és legyen tekintettel a csoport többi tagjára.

 

Női jóga

Az Anaya női jóga egy alkalmazott hatha jóga gyakorlás figyelembe véve a női test és női lélek sajátosságait. Átmozgatjuk az egész testet tetőtől talpig különös figyelmet fordítva a csipő terére. 90 perc áramlás záróizom tornával, relaxációval. Szeretettel várlak, légy a kör részese. Zsófi

Jin jóga (Zsófi szavaival)

Életem első yin jógaórája után olyan érzésem volt, mintha a föld fölött járnék 5 centivel. Olyan mértékű elcsendesedés kerített hatalmába minden óra után, ami mindig helyre billentett (minden belső vihar ellenére is). Ez a tapasztalás a yin jóga elkötelezett gyakorlójává tett. Most szeretném veled is megosztani ezt a tapasztalást. Hétfőnként várlak sok szeretettel egy 90 perces órára függetlenül attól, hogy ez lesz életed első órája vagy már évek óta jógázol. Ez egy lassú, föld közeli gyakorlatokat tartalmazó óra. Erőnlét nem szükséges hozzá, csak teljes ellazulás, belefeledkezés. A pörgős mindennapok, a yang típusú dinamikus mozgás formák tökéletes kiegyenlítése. A gyakorlás folyamán 3-5 percig tartunk ki egy gyakorlatot, látszólag nem történik semmi, azonban a test súlyát használva stimuláljuk a mélyen fekvő meridián pályákat, mely sok blokkot feloldoldanak testi és lelki szinten is. Várlak! Namasté 

Szenior széktorna

Ezt az óratípust elsősorban azoknak ajánljuk, akiknek a talajra leülni, lefeküdni és onnan felállni már nem, vagy csak nagyon nehezen megy, vagy bármilyen oknál fogva nehezen, vagy bizonytalanul mozognak. Ezen az órán a széken ülve és szék mellett állva, a széket támasztékként használva mozgatjuk át a teljes testet. Nyújtunk, erősítünk, lélegzünk.

Astanga vinyásza jóga

Az astanga -azaz nyolcágú jóga- a jóga egyik útja, mely nagyon tudományos és módszeres, ezáltal igazán megfelelő a modern ember számára. Amit a legtöbb jógastúdióban astanga, vagy astanga vinyásza jóga névvel jelölnek az órarendben (mint ahogy mi is tesszük), tulajdonképpen csak az egyik ág, az ászana. Azaz az astanga órákon a különféle pózokból felépített sorozatokat gyakoroljuk, ezek közül is az első sorozatot, a yoga chikitsa-t, vagyis jógaterápiát. Egy astanga jógaórán nem csak a pózok helyes kivitelezésén van a hangsúly, sőt.... Ugyanolyan fontos, ha nem fontosabb, a helyes légzés, a bandhák (izomzárak) tartása, és a dristi (a tekintet fókuszálása). Ennek a csodálatos rendszernek ismétlődő gyakorlása hozzásegít minket ahhoz, hogy idővel mozgó meditációként éljük azt meg.

Gerincjóga

A gerincjóga  célja az egészséges fizikai test elérése. Az órán nagy figyelmet fordítunk a helyes testtartás és a helyes légzés elsajátítására, melynek segítségével minőségi változás állhat be az életünkbe. Az órákon kötött gyakorlatsort végzünk, mindig csak egy kicsit fűszerezve újdonsággal, ami sokaknak biztonságot nyújt. Ezt az óraítípust azoknak is ajánljuk, akiknek gerincproblémájuk vagy más egészségügyi problémájuk van, túlsúlyosak vagy régóta nem mozogtak és azoknak is akik szeretnének megismerkedni a jóga alapjaival.

Please reload

Kövess minket
  • facebook-square
Cím

Budapest 3. kerület

Óbuda: 1033

Laktanya u. 4. (Feelwell Centrum)


Békásmegyer: 1037

Madzsar József utca 4

Elhelyezkedés

© 2023 by PILATES STUDIO. Proudly created with Wix.com

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now